A BFGoodrich márka logója
A következő évtizedben a gyár legyártotta első autógumiját. Az 1888-ban elhunyt alapító tiszteletére a cég a BFGoodrich Rubber Company nevet vette fel. 1896-ban, a Cleveland Winton Automobile Company rendelésére a gyár megkezdte a gumiabroncsok gyártását az új, alacsony példányszámban gyártott Winton kocsihoz; hét évvel később pedig az első autó, amely átszelte az Egyesült Államokat, szintén BFGoodrich gumiabroncsokkal volt felszerelve.
A BFGoodrich pályafutásában nagy segítség volt az, hogy a gépjárműripar dinamikus terjeszkedése Detroit köré koncentrálódott. Az az újonnan létrejött „Motown” gyárak váltak a BFG legfontosabb ügyfeleivé. 1903-ban Henry Ford ezt a márkát választotta az A-Modell premierjére.
Az egyik első BFGoodrich hirdetés
A BFGoodrich átlépi az Atlanti-óceánt
BFGoodrich kocsi
A BFGoodrich vezetősége nem sokkal később az európai piacon való befolyás kiterjesztése mellett döntött: 1910-ben meg is nyitották első tengerentúli gumiabroncsgyártó-üzemüket, mégpedig Colombesben, Párizs közelében. A cégbővítés bevételnövekedést hozott, ami az új technológiákba való további beruházásokat tett lehetővé. Ennek köszönhető a polivinil-klorid (PVC) 1926-os szabadalmaztatása. Dr. Waldo Semon ezen találmánya nem csak a gépjárműiparba hozott áttörést.
A BFGoodrich 1 évvel későbbi tevékenysége megintcsak bekerült a történelemkönyvekbe, BFG gumival szerelték fel ugyanis a Spirit of St. Louist, amely géppel Charles Lindbergh először repülte át sikeresen, megszakítás nélkül az Atlanti-óceánt.
A BFGoodrichnek köszönhettő egy másik vívmány is: az 1937-ben kifejlesztett szintetikus gumi előállításának technológiája. Ez a találmány különösen fontosnak bizonyult a második világháború kitörése után, ugyanis lehetővé tette a folyamatos katonai célú gumiellátást. Miután az Egyesült Államok belépett az európai fegyveres konfliktusba, a BFGoodrich kizárólag az amerikai hadsereg szükségleteire koncentrált. Gumiabroncsokat biztosított a Willys Jeepek és a GMC teherautók számára.
Gumiabroncs evolúció
A BFGoodrich gumik tartósságának vizsgálata
A háború vége után visszaállt a rend, a cég visszatért a civil használatú gumiabroncsok gyártásához. 1947-ben a BFGoodrich bemutatta az első tömlő nélküli gumiabroncsot. Ez a találmány megintcsak nagy jelentőséggel bírt az egész gépjárműipar számára. 1965-ben legyártották az első amerikai radiál gumit, a Lifesavert, két évvel később pedig megjelent az első olyan gumiabroncs, amely lehetővé tette a vezetést leeresztett állapotban is. Az újítások nem fejeződtek be: 1976-ban a BFGoodrich legyártotta az első Performance radiál gumiabroncsot teherautókhoz, a Radial All Terrain T/A-t. 1999-ben értékesítésre került a színes futófelületű Scorcher T/A gumiabroncs. A XXI. század kezdetén a cég legyártotta az első 24 hüvelykes, g-Force T/AKDW gumit négykerék-meghajtású járművekhez, valamint a figyelemreméltő Profiler G sorozatot személy- és haszongépjárművekhez. Az elmúlt években a BFGoodrich termékcsalád olyan termékeket hozott létre, mint a nagyteljesítményű g-Force Profiler - egyedülálló tapadással; a 4x4-es járművekhez tervezett Trawler - extrém rallykhoz; a g-Force Stud; az Activan termékcsalád, valamint a g-Force Winter és a Radial Long Trial T/A Tour abroncsok. A modern járművek gumiabroncsain kívül a BFGoodrich az 1920-1980-as évekből származó eredeti futófelületű gumiabroncsokat is gyárt vintage járművek tulajdonosainak – a Ford T-től az 1950-es évek modelljein keresztül a kultikus Chevrolet Corvette-ig mindent.
A BFGoodrich márka története
A cég történelmének meghatározó részei a különböző rallykon és versenypályákon elért sikerek. Már 1915-ben a BFGoodrich volt az első olyan amerikai márka, amely két egymást követő győzelemhez járult hozzá a Brickyard pályán, a legendás 500 mérföldes indianapolisi versenyen. 1972-ben a BFG volt az első olyan gumiabroncsgyártó, aki a Le Mans 24 órás versenyre road-approved radiál gumikkal jelentkezett. Az 1972-es év szintén különleges volt a márka számára, ugyanis Észak-Amerika legigényesebb országos rallyjával, a Baja 1000-rel indítottak. A verseny elsődleges célja az új, a későbbiekben értékesítésre is kerülő BFGoodrich Radial All -Terrain T/A gumiabroncs tesztelése volt. A BFGoodrich gumiabroncsok 20-szor arattak diadalmas győzelmet ebben a rallyban, 18-szor pedig a Baja 500 útvonalon. Egyébként John Buffim volt az első amerikai – 1984-ben, aki Európai Rally Bajnokságot nyert BFG gumiabroncsokkal.
A cégpolitikán nem változtatott a vállalat 1987-es Michelin általi felvásárlása Éppen ellenkezőleg, a BFGoodrich a legendás Dakar Rallyn való részvétel mellett döntött. A gumiabroncsaikat használó csapatok eddig hat győzelmet arattak a gyilkos, sivatagi maratonon. A BFGoodrich lenyűgöző sikereihez tartoznak ezenkívül még a 24 órás Dayton versenyen, valamint a Pikes Peak hegyi rallyn elért győzelmek is.
Az országos rally sikereket a WRC-versenysorozat kiválóan tükrözi. A tervezők, a kutatókcsoportok és a műszaki szakemberek tapasztalatainak köszönhetően a BFGoodrich már a verseny kezdetétől fogva vezető szerepet töltött be a Rali-világbajnokság útvonalain. A márka egy másik tudományágba való belépése a termékek olyan gyors fejlődését hozta, amely fel tudta venni a versenyt az egyre változóbb feltételekkel. 2006-ban a márka a bajnokság minden szakaszában győztesként szerepelt, közreműködött mind a konstruktőrök (Ford), mind a sofőrök (Sebastian Loeb, aki egy Citroent vezetett) sikeréhez. 2007-ben a BFGoodrich ismét mindkét versenyben győzedelmeskedett, sőt a cég gumiabroncsai mellett döntött egy másik csapat, a Subaru is.
A BFGoodrich történetéhez hozzátartozik még az is, hogy a cég az űrrepülés fejlődéséhez is hozzájárult. 1961 május 5-én az első amerikai űrhajós, Alan Shepard egy olyan anyagból készült ezüst űrruhában indult útnak a Freedom 7 küldetésére, amelyet a BFGoodrich Laboratories kutatói szabadalmaztattak. Egy másik fontos nap a BFGoodrich történetében 1981. április 14-e, amikor is az első Columbia űrsikló a kaliforniai Edwards USAAF bázisának 23-as futópályáján landolt. A 88 tonnás űrhajóra szerelt BFGoodrich gumiabroncsok először is képesek voltak ellenállni az űrben lévő fagypont alatti hőmérsékletének, majd pedig a 450 km/h sebességgel történő leszálláskor előidézett magas hőmérsékletnek is!