Falken, a Sumitomo gyermeke
A Falken a Sumitomo Rubber Industries gyermeke, egy japán óriás, aki (szó szerint!) évszázados hagyományokkal rendelkezik. A japánoknak szükségük volt egy márkára, amely az UHP (Ultra High Performance) néven ismertté vált gumiabroncsokat népszerűsíti, különösen a rendkívül gazdag és lehetőségekkel teli amerikai piacon. Ezért 1983-ban megalapították a Falkent, amely gyorsan debütált az anyaország piacán, mégpedig az FC06C / FK07A modellekkel, amelyek a gyors és agresszív vezetési stílust kedvelő sofőröket célozták meg. A Falken tehát felépítette pozícióját, a kompromisszumokat elutasító vezetők körében.
A Falken közvetlen kapcsolatban áll az Ohtsu Tire & Rubber Company vállalattal (a japán nevük Otsutalyal), amely a Sumitomo Rubber Industries része. Az Ohtsu Tire-t Osakában alapították 1944-ben, és 1980 óta a Sumitomo tulajdonában van. Japánban a cég két gyárban állít elő gumitermékeket, az egyik gyár Osakához közel, a másik pedig Miyakonojóban található.
Fiatalság, vagányság
Visszatérve a Falkenhez: a japán piacon való rövid, kétéves gyakornoki idő után bedobták őket a külföldi piac mélyvizébe. 1985-ben exportálták először a Falken gumikat (a fent említett Ohtsu Tire-on keresztül). Az ígéretes piaci eredmények további lépésekre sarkallták a Sumitomo vezetőit: 1990-ben megalakult a Falken Tire Corporation, amely egyben megnyitotta első irodáját az Egyesült Államokban. A cég székhelye jelenleg a kaliforniai Fontanában található, míg további három fiók működik Tennessee-ben, New Jersey-ben és Texasban.
1993-ban a Falken bemutatta első sport gumiabroncsait, amelyeket versenypályán végzett tesztelés során terveztek, tökéletesítettek és gyártottak. Három évvel később a cég piacra dobta a híres ZIEX ZE502 modellt, amely a japán márkamenedzsment szerint a következő gumiabroncsaik stílusát is meghatározta három szóban: "fiatalság", "vagányság" és "sportkomfort". A Falken célcsoportja a 18-24 éves korosztály.
A verseny és a nők
A sport az egyik legfontosabb szektor a Falken számára. 1999-ben a cég a Nürburgringben megrendezett 24-race-en debütált, ahol bemutatták a FK451 gumiabroncsukat kiváló szakértőkből és vezetőkből álló csapattal, beleértve a híres német Roland Ash-t, aki a Nissan Skyline GT-R-jét szerelte fel Falken gumikkal. A Falken napjainkban nagyon sikeresen szerepel a különböző versenyeken. A japán cég gumiabroncsait olyan versenyeken szerelik fel, mint az American Le Mans Series (ALMS), a Formula Drift Series, a D1 Grand Prix és a British Drift Championship. A drift versenyben a Falken már évek óta a vezető márkák közé tartozik.
A verseny és a gyors autók világához elválaszthatatlanul hozzátartoznak a nők is. Évek óta a Falken Models néven ismert elit csoport támogatja a japán cég termékeit. Olyan modellek lettek a Falken leghatékonyabb nagykövetei, mint CJ Gibson, Mary J. Castillo és Lindley Hanson. Gumiabroncsaik már elérhetők a luxus SUV-okhoz és kisteherautókhoz is. A cég 2010 óta az Ohtsu Tiresel együtt nagy és közepes méretű tehergépkocsikhoz kínál gumiabroncsokat az Egyesült Államokban .
A cég marketingjéhez a 2002-es arculatátalakítás óta hozzátartoznak a szép nők is. A márka jellegét a "Driving pleasure as you like" és a "Driving inspiration" szlogenek jelölik. Maga a márkanév is üzenetet hordoz, a Falken a német sólyom szóból származik, amely egy erős, ragadozó madár.