Lássuk az úttörő wimpassingi gumiabroncsok történetét!
1850-ben történt, hogy Nyugat-Ausztria kisvárosában, Wimpassingben megnyitották az európai kontinens első gumigyárát. Abban az időben a járművekről még a Nicolas-Joseph Cugnot által feltalált gőzmozdonyra asszociáltak az emberek. 1850-ben Levi Strauss megvarrta az első legendás farmerét, Lengyelországban pedig elkezdték építeni a citadellát a Kosciuszko-csúcs köré. A gumiabroncsok, csakúgy, mint az autók, csak a messzi távol homályában és a merész álmok birodalmában lebegtek.
Ám ebben az évben a Semperit nevű vállalat már 26 éve üzemelt. A történetük 1924-re vezethető vissza, amikor is a Sorbonne-on diplomázott Johann Nepomuk Reithoffer vízálló ruhák gyártásába fogott. Társasága szisztematikusan fejlődött az 1890es Bécsi Értéktőzsdén való debütálásig. Hat évvel később megépítette második gumigyárát, mégpedig az osztrák Traiskirchen városában. A huszadik század elején pedig piacra dobták első gumiabroncsukat személygépkocsikhoz.
Semperit gumik története
A havas utak Góliátja
Az egyre fejlődő gumiabroncspiacra való bejutáshoz egy jól csengő névre volt szükség. A feltalálók rögtön a latinra gondoltak. A "semper it" kifejezést használták, amely körülbelül annyit tesz: "mindig futni", vagy "mindig úton". 1906 óta tehát a cég Semperiként működik. Az autó- és kerékpár gumiabroncsok piacra dobásán túl az osztrák vállalat a kínálat bővítésére is törekedett. Számos terméket gyártottak, többek között cipőket, ipari alkatrészeket és latexkesztyűket is. A Semperit a jobb munkaszervezés elérése érdekében 1912-ben megalapította a Semperit-csoportot, a vállalat különböző részlegeinek egyesítésére.
Már a kezdetektől fogva kemény alpesi körülmények között tesztelték a Semperit abroncsokat. Mikorra a piaci kereslet és az autóiparban elért fejlődés következtében már különbség volt a téli és a nyári gumiabroncsok között, az osztrák márka be is mutatta első hógumját (1936), ami a méltóságteljes "Goliath" nevet kapta.
Semperit gumik története
A világ 118 országának meghódítása
1956-ban a Semperit belekezdett a tömlő nélküli gumiabroncsok gyártásába. Ezzel egyidejűleg pedig megkezdte híres, fehér oldalfalú bicikligumijainak előállítását is, a Sears & Roebuck kerékpárokhoz. Az új, fogazott modelljük ("M + S 181") is gyorsan a bestseller listák élére került. 1967-ben, több hónapos kutatás és fejlesztés után, a Semperit kínálata a radiál gumiabronccsal bővült. A hatvanas években az osztrák márkájú gumiabroncsokat már világszerte 118 országba exportálták. (A két világháború közötti időszakban a wimpassingi cég dinamikusan működött Lengyelországban. A lengyel Semperit gumiüzem Krakkóban működött.)
Semperit gumik története
A Continental szárnyai alatt
1984-ben korszerűsítették a Traiskirchenben található anyavállalatot. A termelési folyamatokat is modernizálták. Mint kiderült, ez csak a további változások előszele volt, ugyanis néhány hónappal később a gumiabroncs-gyártásban részt vevő Semperit Reifen AG-t elválasztották a teljes Semperit AG csoporttól, majd 1985-ben felvásárolta őket a német Continental AG.
A hannoveri cégóriás szárnyai alatt először piacra dobott termék a z M+S-H, Direction Grip M728 volt, amit egy évvel később a Top-Grip SLG M729 téli modell egészített ki, ami hamar bestsellerré vált. A következő, "Direction-Grip M828" elnevezésű modell is kiváló teszteredményeket ért el, valamint jó fogadtatásban részesült a vásárlók irányából is. A következő években az eredeti Semperit márka és annak német tulajdonosa közös kutatások során bővítette kínálatát.
Jelenleg a Semperit-gyárak és -laboratóriumok közel hétezer embert foglalkoztatnak. A vállalat éves forgalma meghaladja a fél milliárd eurót.