Az első szegmens, a Tire Group felel az összértékesítés több mint 70% -áért, három piaci kategóriában működik: eredeti felszereléseket, a pótkereket és export abroncsokat gyárt. A második szegmens pedig a Multiple Business Group, amely az abroncsokon kívüli termékeket, vagyis a gumiipari és műszaki termékeket gyártja, mint például övek, tömlők, lemezek, burkolatok és sporteszközök. A vállalat eleinte leginkább a belföldi piacra koncentrált, ám a világ gumiabroncs- és gumiiparának megszilárdulása bővítésre sarkallta a céget a 20. század végén. Mivel a kutatásra és fejlesztésre összpontosító, már nemzetközi tevékenységet is folytató cégnek lehetősége volt az új termékek folyamatos létrehozására;  erős pozíciót tudtak elérni a globális versenytársak között.

A Yokohama kezdetei

Az 1917-ben alapított japán ipari vállalatok egyike is közrejátszott  Japán külvilág felé való megnyílásához,  hiszen a Yokohama Rubber az 1920-as évekbeli terjeszkedése rámutatott az innovációra szomjazó fejlődő japán ipari infrastruktúrára. A vállalat legnagyobb sikere ebben az időszakban az 1921-ben piacra dobott kordszálas gumi gyártása volt, amely megalapozta a cég további fejlődését. Korábban a Japánban használt gumiabroncsokat általában vászonból készítették. A Yokohama Hamatown Cord, az első Japánban árusítottkordgumi háromszor tartósabb volt elődjeinél, így gyorsan népszerűvé vált az országban. Ezzel egyidejűleg a cég különféle ipari rendszerekhez is gyártott termékeket, a fonóipar és más egyéb szektorokban használt szállítószalagok teljesítményének javítása érdekében. 1921-ben piacra dobták a fogazott élekkel ellátott gumi-szállítószalagot, amely nem csak hogy sok iparágban tudta helyettesíteni a bőrszíjakat, hanem magát a szíjgyártási technológiát is javította. 1929-ben piacra dobták Japán első ékszíját, amely jobb rugalmasságot és átvitelt kínált elődjeinél.

Yokohama-1-01
Yokohama-2-01

Régi Yokohama logótípusok

Ezek a korai tevékenységek szolgáltatták az alapot az 1930-as évegben történő bővítéshez, amikor is a fejlődő japán gazdaság egyre nagyobb igényt mutatott az autó- és más iparágakban használt gumitermékek iránt. A Yokohama kifejlesztette a kisnyomású gumiabroncsot, amit kifejezetten a túlmelegedés elkerülése érdekében. Ezenkívül megalkották a nagy teherbírású gumiabroncsokat tehergépkocsikhoz, az Y-futófelületű gumiabroncsokat, valamint – az Egyesült Államok trendjeinek megfelelően – a színes oldalfalú gumiabroncsokat. 1930-ban a cég létrehozott egy puha gumibevonatot egy olyan anyag felhasználásával, amelyet a vegyiparban használtak a fémek korrózió és szivárgás elleni védelméhez, valamint kreáltak egy gumiterméket a hajókon elhelyezett propellerengelyek védelmére.

Az 1935-ös év vízválasztó volt a Yokohama Rubber fejlődésében, amikor is Japán legnagyobb autógyártóinak, a Nissannak és a Toyotának lettek a gumiabroncs ellátói. Ezzel pedig Japán egyik legjelentősebb gumiáru-gyártójává nőtték ki magukat. A cég növekvő hírneve meggyőzte a Birodalmi Ház Minisztériumát arról, hogy a Yokohamától rendeljenek gumiabroncsot a japán császár autójához. A szerződés egy másfél éves tesztsorozatot foglalt magába és végül 24 gumiabroncs gyártásával fejeződött be. A cég 1934-ben lépett be a nemzetközi piacra a Japánban és az Egyesült Államokban szabadalmaztatott, egyedülálló olajos öntözőcsövükkel. Két évvel később megtervezték és legyártották Japán első hidraulikus fékkábelét gépkocsikhoz. 1939-ben a cég hatalmas lépést tett a fejlődő szintetikus gumiiparban, ugyanis kifejlesztették első saját szintetikus gumijukat.

Yokohama-3-01

Yokohama gyár a Fülöp-szigeteken.

A második világháború és a háború utáni diverzifikáció

A második világháború kitörésekor a Yokohama Rubber elkezdett egy olyan területen tevékenykedni, ahol eddig nem vett részt: repülőgép-alkatrészeket kezdett gyártani. 1941-ben üzemanyagcellákat, rugalmas csöveket és a gumiabroncsokat gyártott a hadseregnek, valamint a haditengerészet „Zero és Hayabusa” harcosainak. E termékekre óriási igény volt a háború alatt, így 1944-ben a Yokohama új gyárat nyitott Mie-ben, hogy növelni tudja a katonai repülőgépek gumiabroncsainak gyártását. A háború utáni gazdaságilag meggyengült japán jármű- és egyéb ipari termékek iránti kétségbeesett kereslet miatt 1946-ban szükségessé vált egy további gyár megnyitása Mishimában. Az előbb említett két gyár a kilencvenes évek elejéig továbbra is a Yokohama termelési hálózatának legfontosabb elemei voltak.

A japán gazdaság számos területéhez hasonlóan a gumiipar is az 1950-es években indult jelentős fejlődésnek – a koreai háború után – , mégpedig az Egyesült Államok katonai termékek iránti igénye miatt. Ez lehetővé tette a Yokohama Rubber számára, hogy 1950-ben feljegyezzék őket a japán tőzsdére. Hogy a repüléstechnikai termékek piacán növelni tudja részesedését, 1955-ben megkezdte a nejlon kordszálas repülőgumik gyártását, a következő két évben pedig repülőgép üzemanyagcellákat, tömlőket és önlezáró illesztéseket gyártottak, szintén az amerikai katonai igények kielégítésére. 1957-ben a Yokohama gumiabroncsokat kezdett gyártani sugárhajtású repülőkhöz. A repülőgép-gyártás bővülésével együtt a cég kínálata is bővülni kezdett, újabb autógumikat dobtak piacra. Ilyenek voltak az ötvenes években bevezetett viszkóz kordszálas gumik, az első japán tömlő nélküli gumiabroncsok, a butilgumiból készült abroncsok, a téligumik és a nejlon kordszálas gumiabroncsok. A vállalat megalkotta a négyévszakos Hamaking modellt, amely széles körben elterjedt a japán buszokon és tehergépkocsikon az 1990-es évek elején. A cég elkezdte értékesíteni az első szintetikus gumiabroncsait is.

Nézzük az ipart. az 1950-es években több alkatrészt is gyártottak: köztük Japán első futószalagjait (a ruhaanyag helyett egyre inkább kordgumit használva); az acélmalmok görgőihez használt alkatrészeket; pneumatikus lengéscsillapítókat (a Japán Műszaki Vasúti Kutatóintézet számára); hajókikötőkben használt pneumatikus gumiütközőket; olyan anyacsavarokat, amelyeket nem lazulnak meg a rázkódástól; valamint a fékbetétek gumi alapú ragasztóit. A termékskála-növekedés a két új Yokohama gumigyárnak volt köszönhető.  Az egyik 1950-ben nyílt meg Ageoban, a másik pedig 1952-ben Hiratsukában.

Yokohama-4-01

Modern Yokohama-logó.

A hatvanas évek további diverzifikációi

Az ipari termékek és a repülőgép-alkatrészek területén tapasztalható terjeszkedés ellenére a Yokohama Rubber tevékenységeinek legnagyobb részét még mindig gumiabroncsok gyártása tette ki. Az 1960-as években a cég számos újítással rukkolt elő, így a dinamikusan növekvő japán gazdaság egyik legerősebb gumiabroncs gyártójává nőtték ki magukat, átlagosan évi 10% -os növekedéssel. A cég acélból készült radiál gumiabroncsokat dobott piacra tehergépkocsikhoz és buszokhoz; szegecses gumikat versenyautókhoz; valamint radiál és tömlő nélküli gumikat személygépkocsikhoz. A repülőipar területén a Yokohama sikeres ajánlatot tett az All Nippon Airways Rt. Boeing 727 gép gumiabroncsainak szállítására. Az Egyesült Államokkal kötött katonai szerződések továbbra is fontos szerepet játszottak a vállalat üzleti tevékenységében, további motivációt biztosítva a repülőgépalkatrészek és tefloncsövek tömítőanyagainak fejlesztéséhez . A cég továbbá új típusú üzemanyagtartályokat, gumiabroncsokat, cső- és tömlőkészleteket, és további üzemanyagtartályokat állított elő. Ezenfelül gyártottak még szigetelő takarókat és jégtelenítőket a sugárhajtású repülőgépekhez, 1970-ben pedig méhsejt-tömítőket és ragasztókat kezdtek előállítani légi célra.

Ez a rengeteg eredmény a Yokohama Rubber három fő tevékenységi területén végzett kutatásoknak volt köszönhető. A cég jelentős előnyöket élvezhetett a folyamatosan fejlődő Japán gazdaságban. A Yokohama soha nem volt kizárólag gumiabroncs-társaság, pozícióját 1970-ig egy a gazdaság számos ágazatában termékeket kínáló hatalmas ipari csoportként érte el. 1964-ben egy új gyár megnyitása (Shinshiroban) növelte a cég termelési kapacitását. 1969-ben megnyílt a Yokohama Rubber irodája az Egyesült Államokban, 1970-ben pedig felavatták a kanadai üzemüket. Ezek voltak az első lépések a cég a földrajzi (és ipari) terjeszkedése felé.

Az 1970-es évek – gumiabroncs újítások és egy új iparág

A Yokohama termékcsalád eladásainak folyamatos növekedése meggyőzte a céget arról, hogy egy olyan hatalmas befektetési programot indítson az 1970-es évek elején, amely többek között két új, specifikus terméket előállító gyár megnyitását foglalta magába. Az 1973-ban megnyitott Ibaraki erőmű hidraulikus csöveket gyártott, míg az 1974-ben üzembe helyezett Onomichi telephely a nagyméretű, off-road gumiabroncsokra specializálódott.

A cég még mindig mindhárom termelési területen erősödött, új megoldásokat fejlesztettek ki a gumiabroncs-ipar számára: acélszálas radiál gumiabroncsokat; radiál sár- hó- és off-road gumiabroncsokat; valamint alumínium kerekeket gyártottak; és folyamatosan fejlesztették a gumiabroncsokhoz használt gumi anyagát. Az 1970-es években a Yokohama Rubber tovább bővítette ipari termékeinek széles skáláját, piacra dobtak többek között autópálya-védőburkolatokat, méhsejt szerkezű réteges építőanyagot, új típusú tömlőket, gumizsákokat, időjárásálló padlót tenisz- és futópályákhoz, ragasztópisztoly-patront, hangszigetelt szobákat, ütésálló és hangszigetelő anyagokat zongorakészítéshez, vízzáró padlókat hajókhoz és még sok más terméket.

Ugyanakkor kiterjesztették tevékenységüket a légi közlekedés területén is: továbbra is gyártottak üzemanyagcellákat, csővezetékeket és az előző két évtizedben létrehozott termékeket, de javítottak a régi formatervezési mintákon és új termékeket is bevezettek. 1972-ben a cég elektromos berendezéseket gyártott a helikopter lapátok jegesedése és a repülőgép-üzemanyagcellák sérülésének megakadályozása ellen. Az ezt követő években tovább fejlesztették szigetelőtakaróikat, méhsejtlemezeiket és prepregjeiket (ez egy speciális, gyantával impregnált félszilárd anyag, amelyet teherhordó repülőgépek alkatrészeinek előállításához használnak és könnyűnek, de ugyanakkor erősnek kell lenniük). A Yokohama elkezdett továbbá rakéta-alkatrészeket is gyártani, beleértve a hőcserélőket és a légzsákokat. A cég ipari diverzifikációja 1983-ban tovább folytatódott, amikor is sporteszközöket kezdtek gyártani tíz, erre a területre szakosodott gyártóval közösen.

Fokozott verseny a nyolcvanas években

A világ gumiabroncs- és gumiiparának a ’80-as évek végén és a ’90-es évek elején bekövetkező hirtelen erősödése arra kényszerítette a Yokohamát, hogy elsősorban a hazai piacára koncentráljon. A "venni vagy megvenni" volt a szabály, egy olyan piacon, amelyen 14 olyan versenytárs cég volt a pályán, amelyek a világpiac háromnegyedét kontroll alatt tartották. Ezek közül a „Big3”: a Goodyear, a Michelin és a Bridgestone tudta magáénak a világ gumiabroncs-eladásainak felét.

A globális versenytársaktól eltérően a Yokohama a kisebb vegyesvállalatokra és a vállalatok közötti kapcsolatokra összpontosított, az egyesülések és felvásárlások helyett – bár néha az utóbbi stratégiát is alkalmazta. 1984-ben a cég elhatárolta kanadai fiókját az Egyesült Államokban folytatott tevékenységétől, és a következő évben 26% -os részesedést vásároltak a malajziai IT International gumiabroncs vállalattól. A megegyezés tartalmazta azt is, hogy a Yokohama technikai segítséget nyújt a malajziai vállalatnak. Két évvel később elindítottak egy  autóalkatrészek - Aeroquip Automotive - gyártásával és értékesítésével foglalkozó vállalatot az Egyesült Államokban, a Yokohama Aeroquip Co. és az Aeroquip Co. USA vállalattal közösen. Ugyanebben az évben a cég 10%-os részesedést vásárolt a legnagyobb dél-koreai gumiabroncsgyártó, a Hankook Tire Manufacturing Company-tól, a következő évben pedig megkezdte együttműködését a malajzia Gumikutató-intézettel az extrakciós- és portechnológiák kifejlesztésével kapcsolatban. Hasznos anyagokat nyertek ki természetes gumi maradványokból.

1987-ben a Yokohama folytatta  a hiratsukai repülőgépalkatrész-gyár működésének kiterjesztésére irányuló projektet, a H-11 rakéta nagyméretű motoralkatrészeinek gyártásával. 40% -os részesedést szereztek egy ipari gépekhez nyomtatott áramköröket gyártó vállalatból (Togoshi Co.) és megállapodást írtak alá az amerikai Technical Wire Products Inc. vállalattal, a cég termékeinek Japánban való gyártásáról és értékesítéséről. Ugyancsak létrehoztak egy vegyesvállalatot egy másik amerikai céggel is – Morton Thiokol Inc. – a szélvédők poliuretán tömítőanyagainak gyártására és értékesítésére az Egyesült Államokban. Ugyanebben az évben a Yokohama úgy demonstrálta irányadó technikai eredményeit, hogy megszüntette a korábban kötött megállapodást néhány olyan amerikai és európai gumiabroncs-gyártóval, amelyeknek korábban technikai segítséget nyújtott.

Egy másik japán gumiabroncsgyártó-vállalattal való részvénycserét követően (Toyo Tire and Rubber Co.) a Yokohama 1988-ban vegyesvállalkozást alapított a marubeni társasággal, autógumik, valamint acél radiál tehergépkocsi- és busz-gumiabroncsok szállítására Németországba. Ugyanerre az évre datálható a cég legnagyobb lépése a hatalmas amerikai gumiabroncs-piac felé, amikor is a Toyóval és a Continental Aktiengesellschaft német ipari csoporttal közösen megkezdté egy radiál gumiabroncsokat gyártó gyár építését tehergépkocsik és buszok számára  az Egyesült Államokban. Az illinois-beli Mount Vernonban található gyár évente legfeljebb 880 000 gumiabroncsot tudott előállítani. A Yokohama 1989-ben egy újabb lépést tett az amerikai piacon, ugyanis felvásárolta a Mohawk Rubber Co. Ltd.-t, Virginiában található gumiabroncsgyárával, az Ohióban található gumiipari termékeket előállító gyárával, valamint az alabamai és a kaliforniai gumiabroncs-üzemeivel együtt, mintegy 150 millió dollárért. Nem sokkal később a cég bejelentette, hogy az elkövetkező öt vagy hat évben 200 millió dollárt tervez költeni az üzem termelési kapacitásának növelésére. Ugyanebben az évben  a Yokohama tovább fokozta az amerikai piacon való „támadást” az első televíziós reklámkampányával, ezenkívül pedig vállalkozást alapított a Hankookkal Dél-Koreában: gumiabroncstömlőket és védőeszközöket gyártottak. A Yokohama elnöke, Kazuo Motoyama összefoglalta a cég 1989-es irányelvét: "Nem titkolt szándékunk elérni azt, hogy cégünk egy helyi japán gumiabroncs-gyártó maradhasson".

A Yokohama a ’90-es években – globalizáció, kutatásra és fejlesztésre való összpontosítás

Tekintettel a világ gumiabroncspiacára való viszonylag kései belépésre, a Yokohama Rubber a 90-es évek elején egy taktikát alkalmazott a gyors növekedéshez. Ez magában foglalta mind a szerves növekedést, mind pedig a felvásárlásokat. A Yokohama 1990-ben felvásárolta a tajvani gumitömlő-gyártó Shieh Chi Industrial Co. 49%-át, megkezdte a termelést Portugáliában, ötéves műszaki megállapodást írt alá egy másik dél-koreai vállalattal (Bukdoo Chemical), és megtette első lépéseit a  radiál motorgumik Brazíl exportjára. A cég az ázsiai és az észak-amerikai piacokról az európai piacra is terjeszkedni szándékozott, így gyárakat és elosztó központokat hozott létre ezen a kontinensen is. Az ázsiai és a csendes-óceáni térség piacainak fokozott penetrációját új termelési műveletek felállítása követte az évtized közepén  (a Fülöp-szigeteken és Ausztráliában). Gyors földrajzi terjeszkedése mellett a Yokohama továbbra is finanszírozta kutatási és fejlesztési programját. Ez új termékek gyártását tette lehetővé több területen is, beleértve az antisztatikus padlóburkolatokat; a nyomtatott áramköröket a jobb a hőhatásért; az új prepregeket a légi járművek alapvető szerkezeti elemeként; új ablakragasztót; valamint rádióhullám-szigetelő helyiséget egyenletes, lapos falakkal, válaszul az elektronikus berendezések gyártóinak igényeire.

A földrajzi terjeszkedés és a termékválaszték szélesítése továbbra is az erőteljes versenyben való jó eredmény elérése miatt történt leginkább, különösen a Michelin világpiaci vezetője miatt, amely az 1990-es évek elején „árháborúba” kezdett. A francia cég a közelgő globális visszaesés idejére tervezett árcsökkentésétől versenytársainak komoly gyengülését várta. Valóban, számos versenytársával együtt az évtized első felében a Yokohama eladásai és nyeresége csökkenni kezdett. A bevétel 1991-re 441,4 milliárd jenről 379,4 milliárd jenre csökkent, míg 1993-ra az 5 milliárd jen nettó nyereség mindössze 207 millióra csökkent – mielőtt 2,1 milliárd jenre emelkedett volna vissza ugyanezen időszak alatt. (A számviteli adatok megváltozása azt hozta magával, hogy a társaság 1995-ös pénzügyi éve csak három hónapig tartott, az adott év januárjától márciusig.)

Bár az 1996-os pénzügyi évben (amely március 31-én zárult), az évtized elejétől kezdődően már növekedés mutatkozott, a nettó nyereség tovább csökkent, és 1994-ben 563 millió jennel (5,3 millió dollár) esett vissza. A vállalat vezetõi a gyenge eredményeket az egyesült államokbeli leányvállalatnak, a Yokohama Tire Corp.-nek tanúsították, amely pénzügyi vereséget szenvedett el magas adósságai és a nyersanyag-kiadásai miatt. Az amerikai műveleti átszervezés az évtized közepén a termelékenység növelésére irányult, egyidejűleg a termelési kapacitás növelésével, a disztribúció megerősítésével és a munkaerő csökkentésével.

Az évtized közepén úgy tűnt, hogy aYokohama elfogadta pozícióját – az iparág három dobogós helyéről lecsúszva. Ahelyett, hogy harcba szállt volna az alacsony árrésű eredeti alkatrészek piacán, a cég jövõbeni stratégiája továbbra is a kutatásra és a fejlesztésre való fókuszálás (különös tekintettel a nagy árrésű termékekre). Nem valószínű, hogy a cég felhagyna a gumiabroncsokkal kapcsolatos tevékenységével, amely magába foglalja az eredeti-, a csere- és a speciális gumiabroncsok gyártását. A cég eladásainak kétharmadát a kilencvenes évek közepén még mindig ezek a termékek tették ki. Ám mindazonáltal az eladásaik nem csak a század utolsó évében leggyorsabb növekedést mutató gumiabroncsokkal kapcsolatosak.

A Yokohama idővonala

• 1917 (október) – a vállalat megalapítása Yokohamában, Kanagawa prefektúrában, a Yokohama Cable Manufacturing Co., Ltd. (jelenleg Furukawa Electric Co., Ltd.) és az USA BF Goodrich közös beruházásaként
• 1919 – a yokohamai Hiranuma-üzem építése
• 1929 – a Yokohama-üzem építése a Tsurumi kerületben
• 1937 – a gumiabroncsok és ipari termékek védjegyének megváltoztatása Yokohamára
• 1944 – a Mie-üzem építése
• 1950 – a Mishima-üzem felvásárlása a Meishi Rubber Manufacturing Co., Ltd-től
• 1951 – a Hiratsuka-üzem építésének befejezése
• 1961 – a Yokohama új székházának befejezése
• 1963 – a Hama Chemical Co., Ltd. alapítása (a vállalat neve Yokohama Rubber Co., Ltd.-re változott)
• 1969 – a  Kutatóközpont épületének befejezése / a Yokohama Tire Corporation alapítása az Egyesült Államokban
• 1974 – az Onomichi-üzem próbaüzemeltetésének megkezdése / az Ibaraki-üzem első építési szakaszának befejezése és a műveletek megkezdése
• 1976 – a Yokohama Tire Australia Pty Ltd. alapítása
• 1983 – a Sports Complex Co., Ltd. alapítása
• 1984 – a Yokohama Tire (Canada) Inc. alapítása
• 1986 – D-PARC (Daigo Proving-Ground és Kutatóközpont) épületének befejezése az átfogó gumiabroncs-tesztelésekhez
• 1988 – a Yokohama Reifen GmbH alapítása / a Tokyo Hamatite Co., Ltd. alapítása
• a GTY Tire Co. Ltd. alapítása
• 1989 – a T * MARY (Takasu Motoring and Researching Yard) létrehozása a speciális téli tesztekhez / a Mohawk Rubber Company, USA felvásárlása
• 1991 – a RADIC K + F központi épületének befejezése a hiratsukai üzemben
• 1992 – a SAS Rubber Company alapítása
• 1993 – a környezetvédelemre vonatkozó szabványok meghatározása és a környezetvédelmi tervezet elkészítése / biztonságos gumiabroncs-rendszer és környezetbarát gumiabroncsok kiállítása a 30. Tokiói Autókiállításon, "Yokohama Advanced Car System" cím alatt
• 1994 – a PRGR Zrt. Alapítása
• 1996 – a Yokohama Aeroquip leányvállalattá válik a Yokohama Arise Co., Ltd. teljes tulajdonában / A Yokohama Aeroquip név Yokohama Hydex Companyra változik / a szélvédő tömítőanyagokat és hidraulikus csöveket gyártó Yokohama Rubber (Thailand) Co., Ltd. alapítása / a Hiratsuka Tire Plant ISO 9001 tanúsítványt szerez
• 1997 – új, szélvédő-tömítőanyagokat gyártó üzem építése / az Ibaraki-üzem telephelyén lévő új tömítőgyár épületének befejezése / újabb gumiabroncsgyárak alapítása Vietnámban
• 1998 – a mishimai üzem megszerzi az ISO 14001 tanúsítványt / 1999 végéig erőfeszítések az igazolások megszerzésére minden gyár számára / a Shinshiro Plant és a Hiratsuka Tyre Plant megkapják a TPM Excellence Awardot
• 1999 – a  Mie-üzem ISO 14001 tanúsítványt szerez / erőfeszítések annak érdekében, hogy az összes gyár megszerezze a tanúsítványt ugyanazon év júliusáig / A Yokohama Tire Philippines, Inc. egy évvel működésének indulása után megszerzi az ISO 9002 tanúsítványt / a Yokohama Hydex Company megkapja a QS 9000 tanúsítványt, a három nagy amerikai autógyártó minőségbiztosítási rendszerét és az ISO 19001 tanúsítványt / ISO 14001 tanúsítványok megszerzése minden hazai gyárban / a Yokohama Tire Philippines, Inc. létrehozza az ösztöndíj-alapot
• 2001 - A Yokohama Rubber Co., Ltd. stratégiai partnerséget alakít ki a Continental AG-vel / a "Zero Emission" program kezdete, amelynek célja az ipari hulladék mennyiségének csökkentése a hulladéklerakókban / két Yokohama Hydex Company telep – a Hiratsuka és a Nagano üzem – ISO 14001 tanúsítvány szerez
• 2002 – a "Grand Design" hosszú távú üzleti stratégia előkészítése / az YH AMERICA Inc. megszerzi az ISO 14001 tanúsítványt
• 2003 - a Yokohama Rubber (Thailand) Co., Ltd. megkapja az ISO 14001 tanúsítványt /  négy hazai termelőüzem is nulla kibocsátás státuszt kap / a Yokohama Rubber alap létrehozását tervezi a Thaiföldön használt tehergépjárművek és buszok radiál gumiabroncsainak gyártásához 2005  áprilisi kezdéssel
• 2004 – a Yokohama Rubber új belga gumiabroncs-értékesítő cége megkezdi működését / a Yokohama Rubber autóipari tömítőanyagokat gyártó és értékesítő új vállalat létrehozását tervezi Kínában / a Yokohama Rubber olyan integrált vállalatot kíván létrehozni a Yokohama Hyde abszorpciójával, amely a tömlők gyártásával, felszerelésével és értékesítésével foglalkozik / személyi változások a cég igazgatóságában / a Yokohama Rubber leányvállalat létrehozását tervezi Kínában, nagynyomású tömlők értékesítésére és felszerelésére
• 2005 – a Yokohama Rubber egy teljesen független leányvállalatot hoz létre, koreai gumiabroncs-értékesítéshez / a Yokohama egy oroszországi üzemet hoz létre gumiabroncsok előállításához / a Yokohama európai fiókja egy európai értékesítést koordináló tengerentúli leányvállalattá válik / a Yokohama Rubber egy  autók és kisteherautók számára gumiabroncsot gyártó thaiföldi gyár építését tervezi / a Yokohama thai leányvállalata hivatalosan megnyitja a tehergépkocsik és buszok számára gumiabroncsokat előállító gyárát / Kínában egy szállítószalagokat gyártó és értékesítő vállalat nyílik / egy új cég felügyeli az üzleti- és a gumiabroncs-tevékenységet Kínában
• 2006 – a  Yokohama Rubber céghez tartozó Hangzhou Yokohama Tire biztosítja az alapot Kínában a radiál gumiabroncsok gyártásához és értékesítéséhez; az ISO 14001 szerinti működéssel / a Yokohama Rubber bejelenti új management-tervét, a Grand Design 100-at / a Yokohama Rubber azt tervezi, hogy erősíteni fogja az európai tehergépkocsi- és buszabroncsok értékesítését, a vezető gumiabroncs-társasággal való együttműködés által / a Yokohama Rubber egy leányvállalatot kíván létrehozni Indiában / a 2007-es pénzügyi év első felének felülvizsgált előrejelzései

Galéria

Yokohama-5-01
Yokohama-6-01
Yokohama-7-01
Yokohama-8-01
Yokohama-9-01
Yokohama-10-01
Yokohama-11-01

Yokohama-12-01
Yokohama-13-01
Yokohama-14-01
Yokohama-15-01