A vezetés biztonsága rendkívül fontos kérdés, ezért szánj időt a megfelelő gumiabroncsok kiválasztására. Az ADAC 2025 nyári gumiabroncstesztje minden bizonnyal segít a vezetőknek abban, hogy megalapozottan válasszák ki a legjobb opciót a közeledő szezonra. A jelenlegi tesztben a német szervezet szakemberei 18 modellt vizsgáltak a népszerű 225/40 R18-as méretben.
Az ADAC nyári gumiabroncstesztje segít a járművezetőknek abban, hogy megalapozott és megfontolt vásárlási döntést hozzanak.Mi az ADAC abroncsranglistája?
A német ADAC az autóipar egyik legfontosabb véleményformáló szerve. A szervezet felmérései pártatlanságukról és szigorú értékelési szempontjaikról híresek. A rendszeresen közzétett nyári, téli és négy évszakos gumiabroncstesztjei a gyártók és a fogyasztók által egyaránt a legjobban várt tesztek közé tartoznak. A szakemberek az adott évszakra jellemző körülmények között tesztelik az abroncsokat, ami lehetővé teszi számukra, hogy megbízható eredményeket érjenek el, és feltárják a vizsgált modellek összes előnyét és hátrányát.
Hogyan alakult ki az ADAC idei nyári gumiabroncs rangsora?
Az idei nyári gumiabroncsteszteket a 2024-eshez hasonló módon végezték el. A 225/40 R18 méretű modelleket teszteltek, amelyek olyan autókban szabványosak, mint a Skoda Octavia, a Toyota Corolla, az Audi Q3 és az Opel Astra. A tesztautó idén is egy VW Golf volt. A vizsgált gumiabroncsok prémium, középkategóriás és olcsó gyártók kínálatából származnak, így minden vásárló megtalálhatja az igényeinek megfelelő változatot.
A kiválasztott abroncsokat száraz és nedves körülmények között is szigorúan tesztelték, így a járművezetők átfogó képet kaptak az abroncsok képességeiről. A kapott eredményeket gondosan elemezték és meghatározott értékelési kritériumok szerint osztályozták.
Érdemes hangsúlyozni, hogy az elvégzett tesztek teljesen függetlenek, ami azt jelenti, hogy a gumiabroncsgyártók nem befolyásolták az eredményeket.
ADAC nyári gumi teszt 2025. - értékelési kritériumok
Az autóklub a tavalyihoz hasonló abroncsértékelési kritériumokat használt. A legnagyobb hangsúlyt ismét a biztonságra fektették, amely a teljes értékelés 70%-át teszi ki. A fennmaradó 30% a környezetvédelmi kérdések, és ez a harmadik alkalom, hogy ezt figyelembe vették az elvégzett vizsgálatok során.
Értékelés alatt álló főbb kategóriák:
Vezetésbiztonság (a végső pontszám 70%-a), amely a következőket foglalja magában:
- viselkedés száraz útviszonyok során (a kategória pontszámának 40%-a);
- viselkedés nedves időjárási körülmények között (a kategória pontszámának 60%-a).
Környezeti fenntarthatóság (a végső pontszám 30%-a), amely magában foglalja:
- futásteljesítmény (a kategória pontszámának 40%-a);
- a gumiabroncsok kopása (a kategória pontszámának 20%-a);
- teljesítmény (a kategória pontszámának 20%-a);
- a keletkezett zaj (a kategória pontszámának 10%-a);
- fenntarthatóság (a kategória pontszámának 10%-a).
Az elvégzett vizsgálatok eredményeinek legjobb értelmezése érdekében hasznos megvizsgálni az értékelést befolyásoló tényezőket.
Száraz úton való viselkedés - a száraz úton végzett tesztek során a gumiabroncsok viselkedését vizsgálták olyan manőverek során, mint az egyenes vonalú vezetés, a kanyarban való vezetés vagy a sávváltás közbeni tapadás. Az ABS-szel 100 km/h-ról történő fékút szintén fontos tényező az értékelésben. A vezetési kényelmet, a kormányzás reakcióját és a jármű általános stabilitását is vizsgálták.
Vizes úton való viselkedés - az e kritérium szerinti értékelést befolyásolta az aquaplaninggal szembeni ellenállás, az ABS-szel való fékút hossza (80 km/h-tól), valamint az általános viselkedés nagy sebességgel, nedves úton, kanyargós úton való vezetéskor.
Futásteljesítmény - A tesztet egy konvojban, azonos autókkal 15 000 kilométeres távolságon át történő vezetés közben végezték. A szakemberek 2500 kilométerenként lézeres mérést végeztek a futófelület mélységéről. A vizsgálatokat addig végezték, amíg a megadott távolságot meg nem tették, vagy amíg a profil el nem érte a legkisebb megengedett 1,6 mm-es mélységet.
A gumiabroncs kopása - a kritérium eredményét a gumiabroncs gumirétegének kopási sebessége befolyásolta.
Hatékonyság - ennél a kritériumnál a legfontosabb tényező a gumiabroncs súlya és annak hatása a gyorsulásra, valamint a tényleges üzemanyag-felhasználás mértéke volt állandó 100 km/h sebességgel való haladáskor.
Zajkeltés - ez a szempont a gumiabroncsok hangosságának értékelésére irányult. A kategória pontszáma két mérésből áll. Az első a 130 és 30 km/h közötti sebességnél az utastérben hallható hang. A második hangot kint mérték 80 km/h körüli sebességnél, és amikor a jármű kikapcsolt motorral gurult.
Fenntarthatóság - ez az a kritérium, amelyet a legtöbb összetevő befolyásol. A figyelembe vett szempontok közé tartozik a gyártó országa, amely a szállítási időkben tükröződik, az ISO 14001 (környezetgazdálkodás) ISO 14025 és 14040/44 (életciklus) tanúsítványoknak való megfelelés, a tesztelt gumiabroncsmodellek visszaválthatósága, valamint a gyártási maradványok jelenléte a gumiabroncson. Ellenőrzik továbbá a gyártó tagságát az UN Global Compact-ban, az érintésmentes azonosítás (pl. RFID) lehetőségét és az Ecovadis fenntarthatósági tanúsítványt.
ADAC osztályozási táblázat
Megjegyzés | Értékelés |
---|
0,6 - 1,5 | Kiváló |
1,6 - 2,5 | Jó |
2,6 - 3,5 | Közepes |
3,6 - 4,5 | Elégséges |
4,6 - 5,5 | Elégtelen |
ADAC nyári gumiabroncsteszt 2025 225/40 R18 méretben
Az autóklub által közzétett idei teszteredmények igazán érdekesnek tűnnek. Ismét elmondható, hogy az összesített értékelésben vizsgált gumiabroncsok egyike sem kapott kiváló, de 11 darab kapott jó pontszámot. Ez egy igazi rekord. Négy modellt közepesnek, kettőt elégségesnek és egyet nem megfelelőnek ítéltek. Az alábbiakban az eredmények.
Helyezés | Modell | Pontozás | Értékelés |
---|
1. | Continental SportContact 7 | 1,8 | Jó |
2. | Bridgestone Potenza Sport | 1,9 | Jó |
3. | Michelin Pilot Sport 5 | 1,9 | Jó |
4. | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | 1,9 | Jó |
5. | Vredestein Ultrac Pro | 2,2 | Jó |
6. | Yokohama Advan Sport V107 | 2,3 | Jó |
7. | Firestone Firehawk Sport | 2,4 | Jó |
8. | Falken Azenis FK520 | 2,4 | Jó |
9. | Dunlop Sport Maxx RT2 | 2,4 | Jó |
10. | Nexen N'Fera Sport | 2,4 | Jó |
11. | Toyo Proxes Sport 2 | 2,4 | Jó |
12. | Ceat SportDrive | 2,9 | Közepes |
13. | Kumho Ecsta PS71 | 2,9 | Közepes |
14. | Nokian Tyres Powerproof 1 | 3,1 | Közepes |
15. | Giti GitiSport S2 | 3,2 | Közepes |
16. | Norauto Prevensys 4 | 3,9 | Elégséges |
17. | Syron Tires Premium Performance | 3,9 | Elégséges |
18. | DoubleCoin DC100 | 5,5 | Elégtelen |
ADAC, készítette Jochen Wieler, forrás: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifentest/sommerreifen/225-40-r18/#auf-diese-autos-passt-225/40-r-18
ADAC abroncsteszt győztes 2025 - Continental SportContact7
Az idei teszt első helyét a Continental SportContact7 gumiabroncs szerezte meg, amely letaszította a trónról a versenytársakat. A vezetésbiztonság kategóriában "nagyon jó" eredményt ért el, és a környezeti fenntarthatóság tekintetében is kiemelkedett a versenytársak közül.
Adaptív futófelületi mintázatával és innovatív gumikeverékével a BlackChili a száraz útburkolaton is megszabja a mércét, kiváló tapadást és precíz kezelhetőséget biztosít, még kanyarodás közben is. Jelentős, hogy a modell a legjobb eredményeket érte el a nedves időjárási teszteken, szenzációs tapadást és rendkívül rövid fékutat kínálva. A SportContact 7 garantálja a nagyszerű kezelhetőségi egyensúlyt bármilyen nyári felületen.
A Continental gumiabroncs a fenntarthatóság szempontjából is nagyszerű választás. Ebben a kategóriában az alacsony lemorzsolódási arány, a magas futásteljesítmény és a kielégítő teljesítmény miatt jó eredményt ért el. Nemcsak vezetési teljesítménye, hanem környezetvédelmi szempontból is kiváló választás. Igazi prémium termék!
Második helyezett - Bridgestone Potenza Sport
A Bridgestone Potenza Sport a Continental SportContact 7 mellett az egyetlen modell, amely "nagyon jó" minősítést kapott az idei felmérésben a vezetésbiztonság kategóriában. Ideális választás azon járművezetők számára, akiknek fontos a kiváló vezetési teljesítmény és a jármű teljes irányíthatósága a különböző nyári útviszonyok között.
A gondosan megtervezett aszimmetrikus futófelület nemcsak kiváló tapadást biztosít száraz felületen, hanem hatékonyan elvezeti a vizet a kerekek alól. A tesztek során az aquaplaninggel szembeni ellenállás valóban lenyűgöző volt. Ennek köszönhetően a Potenza Sport bármilyen felületen szenzációsan teljesít. A sportos profilforma tovább fokozza a vezetési élményt, és lehetővé teszi, hogy az autó teljes mértékben kiaknázza a benne rejlő lehetőségeket. Az abroncs tökéletesen reagál a kormánymozdulatokra, és a maximális biztonság érdekében rövid fékutat biztosít.
Bár a Bridgestone Potenza Sport "kielégítő" eredményt ért el a környezeti fenntarthatósági kategóriában, a "jó" minősítéstől éppen csak elmaradt. A kissé rosszabb eredményt befolyásolta a magas üzemanyag-fogyasztás és a gumiabroncs jelentős súlya. A hosszú várható futásteljesítmény és a jó kopásállóság olyan jellemzők, amelyek egyértelműen e modell mellett szólnak.
Michelin Pilot Sport 5 a dobogó utolsó helyén
A Michelin Pilot Sport 5 a legjobb egyensúlyt kínálja a vezetési biztonság és a környezeti fenntarthatóság között. A tesztek során kiváló eredményeket ért el száraz aszfalton, stabilitást, kiszámíthatóságot és nagyon jó reakciókészséget biztosítva a kormánymozdulatokra.
Az innovatív, szabadalmaztatott technológiáknak és a fejlett Dual Sport Thread Design futófelületnek köszönhetően a Pilot Sport 5 a nedves időjárási tesztek során teljes mértékben bizonyította a benne rejlő lehetőségeket. Az abroncs rövid fékutat biztosított szimulált esős körülmények között, nagyon jó tapadást és iránytartást - ez volt az egyik legjobban teljesítő modell a vízen a teszt során.
A Michelin Pilot Sport 5 gumiabroncs a környezeti fenntarthatóság szempontjából is fantasztikus eredményeket ért el. A hosszú előre jelzett futásteljesítmény (a teszt második legjobb eredménye), a gumiabroncs kis súlya és jó kopásállósága miatt "nagyon jó" minősítést kapott. Meglepő módon egy sportabroncshoz képest ez a modell jó energiahatékonyságával tűnik ki.
Kategóriánkénti ADAC 2025. nyári gumiabroncstesztek eredményei
Fontos megjegyezni, hogy ahhoz, hogy teljes képet kapjunk egy gumiabroncs képességeiről, célszerű az összes jellemzőjét elemezni, és nem szabad a vásárlási döntést kizárólag egyetlen kritériumra alapozni. Erre példa a DoubleCoin DC-100, amely a fenntarthatósági kategóriában a legmagasabb értékelést kapta a tesztek során, de összességében a leggyengébb pontszámot kapta. Ez azt jelenti, hogy bár alacsony az üzemanyag-fogyasztása és kisebb a környezeti hatása, jelentős hiányosságokat mutat olyan kulcsfontosságú szempontok tekintetében, mint a biztonság és a nedves felületen való viselkedés.
Ezért ajánlatos alaposan elolvasni az ADAC teszteredményeit, és a vásárlási döntés meghozatala előtt összehasonlítani azokat saját elvárásaival és üzemeltetési körülményeivel. Csak egy átfogó elemzéssel lehet elkerülni a csalódást és kiválasztani az egyéni igényeknek leginkább megfelelő modellt.
ADAC nyári gumiabroncsteszt 2025 - kritériumok eredményei
Modell | Viselkedés száraz úton | Viselkedés vizes úton | Élettartam | Kopás | Hatékonyság | Generált zaj | Fenntartható fejlődés |
---|
Continental SportContact 7 | 1,2 | 1,7 | 2,4 | 2,0 | 2,2 | 3,2 | 2,8 |
Bridgestone Potenza Sport | 1,3 | 1,7 | 1,8 | 2,0 | 2,8 | 3,6 | 3,3 |
Michelin Pilot Sport 5 | 2,1 | 1,7 | 1,3 | 1,7 | 2,2 | 3,3 | 3,0 |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | 1,9 | 1,7 | 1,8 | 2,3 | 2,1 | 2,8 | 3,4 |
Vredestein Ultrac Pro | 1,6 | 2,2 | 2,7 | 2,4 | 2,7 | 3,2 | 3,5 |
Yokohama Advan Sport V107 | 1,5 | 2,2 | 3,2 | 3,0 | 2,7 | 3,2 | 3,7 |
Firestone Firehawk Sport | 1,7 | 2,2 | 3,2 | 2,6 | 2,0 | 3,2 | 3,3 |
Falken Azenis FK520 | 2,2 | 2,5 | 2,2 | 1,9 | 2,4 | 2,8 | 3,9 |
Dunlop Sport Maxx RT2 | 2,3 | 2,1 | 2,6 | 2,9 | 2,1 | 3,2 | 3,3 |
Nexen N'Fera Sport | 2,3 | 2,4 | 2,4 | 2,3 | 2,3 | 2,7 | 3,3 |
Toyo Proxes Sport 2 | 2,3 | 2,1 | 3,0 | 2,7 | 2,5 | 3,1 | 4,0 |
Ceat SportDrive | 2,5 | 3,0 | 2,3 | 2,5 | 2,2 | 3,1 | 4,2 |
Kumho Ecsta PS71 | 2,9 | 1,8 | 3,0 | 2,7 | 2,6 | 3,3 | 3,9 |
Nokian Tyres Powerproof 1 | 3,3 | 2,4 | 2,5 | 2,1 | 2,0 | 3,5 | 3,6 |
Giti GitiSport S2 | 2,9 | 3,1 | 3,3 | 3,1 | 2,3 | 2,9 | 3,8 |
Norauto Prevensys 4 | 3,9 | 2,4 | 2,3 | 2,5 | 2,3 | 2,9 | 2,8 |
Syron Tires Premium Performance | 3,9 | 3,1 | 2,6 | 2,4 | 2,0 | 3,3 | 4,2 |
DoubleCoin DC100 | 4,0 | 5,5 | 0,6 | 1,3 | 1,9 | 2,9 | 4,5 |
ADAC, készítette Jochen Wieler, forrás: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifentest/sommerreifen/225-40-r18/#auf-diese-autos-passt-225/40-r-18