Uniroyal-logó
Minden egy veterán belga tüzérségben kezdődött, mégpedig Oscar Englebert tiszttel, aki 1868-ban megnyitotta a liege-i Place aux Chevaux gumiáru-üzletét. Az ötlet ugyan már ezelőtt is megszületett, hiszen Englebert a papírtermékek gyártásának befejezésével elkezdte az egyre növekvő keresletű gumiabroncsok gyártását, ami néhány éven belül nagy sikereket hozott az üzlet számára.
Természetesen Englebert kihasználta ezt a helyzetet. További segítséget kapott testvérétől, Gabrieltől, aki szakképzett mérnök volt. Míg Oscar az üzlet marketing és szervezési részét irányította, Gabriel felelt mindennemű technikai dologért.
Az Uniroyal szerény kezdetei
Sajnos Gabriel nem sokkal később meghalt, feladatai pedig Oscar fiára, Oscar Englebert Juniorra hárultak, aki akkoriban még tapasztalatlan diák volt. Oscar Juniornak fel kellett készülnie a cég vezetésének átvételére, ugyanis édesapja egészsége is gyors hanyatlásnak indult.
1877-ben a családi vállalkozás megnyitotta első gumigyárát. Itt számos terméket gyártottak, többek között babákat, cipőket és futószalagokat – utóbbit olyan kongói kocsikhoz, amelyeket a szénbányákban használtak. 1894-ben Englebertsék elkezdték első kísérleteiket a gumiabroncsokkal, kezdetben biciklikhez és lovas kocsikhoz gyártottak gumikat. 1898-ban a cég elkészítette első bicikligumi modelljeit, amelyeket hamarosan az első autógumijuk követett. A cég volt a Benelux államok első gyártója, az európai gumiabroncs-ipar egyik úttörőjeként.
Ezidőben a liègei gyárat tréfásan csak háremnek nevezték, mivel dolgozóinak többsége nőkből állt. Ez a munkaerő nagyszerű munkát végzett a cégen belül, ráadásul a német Continental cég gyártásában is résztvettek. Englebert nagy hangsúlyt fektetett termékeinek reklámozására is, a motorsportba való korai beruházással.
Az Uniroyal gumiabroncsok már régóta kapcsolódnak a motorsporthoz.
Amikor az Englebert gumiabroncsok hozzájárultak a híres Le Mans 24 győzelemhez – mégpedig egyetlen gumicsere nélkül - akkor végre megérkezett a hírnév és a siker a vállalat életébe. A két világháború között, valamint a második világháborút követő években a belga gumiabroncsokat olyan hírességek használták, mint Stuck, Nuvolari és Fangio, de még Enzo Ferrari is ezeket szerelte fel Forma1-es autóira.
Az esernyő születése
Idővel Georges Englebert, Oscar Junior fia folytatta a családi vállalkozást. Georges segített a cég kibővítésében: 1919-ben kiskereskedelmi üzletet nyitott Kölnben, valamint 1929-ben egy új gyárat avatott fel Aachenben.
Az Uniroyalt már a kezdetekben is esőgumijairól ismerték.
A második világháború idején az ellenség ugyan lebombázta az üzemet, ám 1946-ban újraépítették azt és hamar újra is kezdték a műveleteket. Az Englebert volt az első cég amely a háború után megkezdte a gumiabroncs-gyártást Németországban. Gyáraik voltak Nagy-Britanniában és Franciaországban, amelyeket a luxemburgi és a törökországi üzemek követtek. 1948-tól megkezdték az új, alacsony nyomású Volumax gumiabroncsok gyártását is.
1958-ban az Engleberts megkezdte az american Rubber US céggel való együttműködést, aminek következtében a világ harmadik legnagyobb gumiabroncs-gyártójává váltak. Ez jelentette az Uniroyal-Englebert márka kezdetét. A szövetség mintegy napi 170.000 gumiabroncs előállítására volt képes, 70.000 alkalmazottjuknak köszönhetően. A cégóriás mindezeken felül még tűzcsöveket, úszósapkákat, golflabdákat és sok más egyéb gumiterméket is gyártott.
1967-ben véglegesen az Uniroyal név mellett döntöttek, két évvel később pedig piacra dobták első "esőgumijukat", a Rallye 180-at. Ez volt az első olyan modell, amely a mai napig használatos, jellegzetes esernyőszimbólumot hordozza, amely ikonikus az Uniroyal márka történetében.
Még ma is, az Uniroyal széleskörben ismert az eső-termékein található esernyő logóról.
A Continental erők
1979-ben az Uniroyal a német érdekeltségű Continental tulajdonába került, így Európa legnagyobb gumiabroncs-gyártójának, a Continental csoportnak a részévé vált. Ezen új struktúrán belül a belga márka továbbfejlesztette specialitását – a nedves útfelületre tervezett gumiabroncsokat. Közvetlenül a Continentallal való összeolvadás után az Uniroyal is elkezdte a terepjárógumik gyártását.
1991-ben a cég bemutatta RTT-1 modelljét, az első gumiabroncsot V alakú, irányított futófelülettel. Ez a kialakítás gyors vízeltávolítást biztosított, kiváló ellenállást nyújtva az aquaplaning jelenség ellen. Egy 2001-es arculatváltás után minden Uniroyal gumiabroncs V-alakú futófelületet kapott.
Egy újabb áttörés jött el 1994-ben, az Uniroyal MS Plus 44 gumiabroncs képében, amelynek számos siker köszönhető a vásárlói összehasonlító teszteken. Ugyanez mondható el a Rallye 580 nyári gumiabroncsról, amelyet 1995-ben mutattak be.
Jelenleg az Uniroyal a középső piaci szegmens remek márkája, és neve továbbra is gyakran társul az "esőgumi" kifejezéssel. A márka szimbolikus esernyője önmagáért beszél: remek magas minőségről tanúskodik a vezetők számára.