A Német Autóklub 16 modell tesztelése mellett döntött, az economy kategóriától a középkategóriás termékekig. Az Y sebességindex (186.41 mph-ig) gumiabroncsai estek tesztelés alá. Négy modell „különösen ajánlott”, tizenegy „kielégítő”, és egy pedig „elégséges” eredménnyel végzett.
A nyárigumiabroncs-teszt kulcskategóriája – a nedves teljesítmény
Hogyan vásároljon jó nyári abroncsot?
Sok vezető számára az új gumiabroncs vásárlása nem egyszerű feladat. Az alábbiakban röviden összefoglaljuk, mit kell tenni, amikor kiválasztjuk ezt a felszerelést. A gumiabroncs méretének ismerete kulcsfontosságú. Ezt leolvashatja a jelenlegi abroncsának oldalfaláról, az ajtó közelében található matricáról, vagy pedig megtalálhatja a felhasználói kézikönyvben.
Tanácsos a teljes gumiabroncs-garnitúrát lecserélni (mind a 4 gumit). Két pár különböző gumiabroncs ugyanis különféle teljesítménymutatókkal rendelkezik (mint például különböző féktávolság és különböző tapadási vagy vízkiszorítási tulajdonságok). Ez azt jelenti hogy az ilyen gumiabroncspárok másképpen lépnek kölcsönhatásba egymással, ami több nehézséget és kiszámíthatatlanságot okozhat az autó irányítása során, így a vezetés nehezebbé válhat.
A nyáriabroncs kiválasztása során érdemes meghatározni az Ön egyéni vezetési stílusát. Nyugodt, mérsékelt esetleg dinamikus? Ez hatással lesz arra, hogy melyik kategóriából válasszon gumiabroncsot. A legjobb teljesítményt a prémium kategóriás gumiabroncsok nyújtják, a dinamikus vezetés szerelmeseinek, - főleg az erősebb autók vannak ezzel felszerelve. A középkategóriás gumiabroncsok kiváló kompromisszumot nyújtanak minőség és ár szempontjából. Az economy kategória jó döntés kisebb autókhoz, és a nyugodt vezetési stílust képviselőknek, főleg városi vezetéshez.
Milyen futófelületi mintázatot érdemes választani? Jelenleg az asszimetrikus valamint a forgásirányos gumiabroncsok a legnépszerűbbek. Az előbbi kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt, kényelmes, és kopásálló. Az asszimetrikus gumiabroncs felismerhető a két részre való felosztásáról – megkülönböztetünk külső és belső részt. A „V” betűre emlékeztető mintázattal rendelkező forgásirányos gumik legjobban a nedves felületekhez illeszkednek, de hangosabbak lehetnek és gyorsabban elkophatnak, mint asszimetrikus társaik. Végül, vannak szimmetrikus gumiabroncsok, de ezek kevésbé népszerűek és meglehetősen ritkán alkalmatottak a személygépkocsiknál.
225/45 R17 nyári gumik – felszerelés
225/45 R17 gumiabronccsal olyan autók vannak felszerelve, mint például az Audi A3, A4, A6, TT, a BMW 1-es és 3-as, a Honda Accord, Civic, C, CLK és SLK osztályú Mercedes, a Skoda Superb, a VW Passat, valamint a Volvo S60, C70, S70 és V70.
Ezek az autómodellek inkább nagyobb teljesítménnyel rendelkeznek, illetve a dinamikus vezetési stílust kedvelő sofőrök részesítik előnyben őket, esetleg a hosszú távolságokat levezetők (akár egyedül, akár családostul).
A legfontosabb viszont, hogy az ezekhez az autókhoz készült gumiabroncsoknak nagyon jó tapadási képességekkel kell rendelkeznie száraz és nedves útfelületen egyaránt. További fontos jellemzők közé tartozik a kényelem, az üzemanyag-fogyasztás, valamint a kopásállóság. Az ADAC-teszt kiválóan alkalmas ezen tulajdonságok vizsgálására.
MEGJEGYZÉS! Ne feledje, hogy a 225/45 R17 gumiabroncs csak az egyik lehetőség az Ön autójához. A méret illeszkedése több tényezőtől függ, úgy mint gyártási év, az autó generációja, a motor kapacitása és teljesítménye. Használhatja a
gumiabroncs konfigurátorunkat, amely segít kiválasztani az Ön autójának legmegfelelőbb gumiabroncsméretet.
ADAC-teszt-eredmények
A teszteredmények szerint a Continental ContiSportContact 5 az egyik legjobb nyári gumiabroncs
Vásárolja meg a Continental ContiSportContact 5 gumit!
A 225/45 R17 ben, az ADAC „jó” minősítését négy modell nyerte el: a Continental ContiSportContact 5, az ESA-Tecar Spirit 5 UHP, a Pirelli P Zero és a Vredestein Ultrac Vorti.
A legjobb gumiabroncsok a tesztelt kategóriában
Száraz útfelület | Continental ContiSportContact 5, Vredestein Ultrac Vorti, Yokohama Advan Sport V105, Michelin Pilot Sport 3, GT Radial Champiro HPY |
Nedves útfelület | Continental ContiSportContact 5, ESA-Tecar Spirit 5 UHP, Pirelli P Zero, Vredestein Ultrac Vorti, Uniroyal Rainsport 3, Michelin Pilot Sport 3 |
Zajszint/komfort | Hasonló pontszámok (egyedül a Firestone Firehawk SZ90-nél alacsonyabb némileg) |
Üzemanyag-fogyasztás | ESA-Tecar Spirit 5 UHP |
Kopásállóság | Sava Intensa UHP, Yokohama Advan Sport V105, Fulda SportControl |
A teszt legjobbjai
Az idei ADAC 225/45 R17 nyáriabroncs-teszt győztese a Continental ContiSportContact 5. Az abroncs bebizonyította, hogy kiváló teljesítménnyel rendelkezik, különösen a nedves útfelületeken. Az egyetlenegy gyenge pont a vezetési komforthoz róható fel, mégis, összpontszámban egyértelműen megelőzte az összes többi tesztelt modellt.
Meglepő módon, a győztes abroncsot egy economy kategóriás modell követte, - az ESA-Tecar Spirit 5 UHP -, amely különösen jól teljesített a gördülési ellenállás szempontjából. A többi kategóriában (kivéve vezetési komfort), a gumiabroncs ugyanolyan jó megjegyzéseket kapott, mint a teszt győztese.
A harmadik helyre az olasz Pirelli P Zero került. A tesztgyőzteshez hasonlóan a gumiabroncs kitűnően teljesített nedves útfelületen és valamivel gyengébb megjegyzéseket kapott a vezetési komfort területén. A többi kategóriában kiegyensúlyozottan, jól teljesített.
A Vredestein Ultrac Vorti a „leginkább ajánlott” csoport legutolsó tagja. Csakúgy, mint a csoport többi modellje, ez az abroncs is bizonyította nedves útfelületen való kiváló képességeit, ellenben valamivel gyengébben teljesített a vezetési komfort szempontjából.
ADAC-teszt vs. más tesztek
Tudnia kell, hogy léteznek más nyári gumiabroncs tesztek is a 225/45 R17 méretben. A GTÜ-teszt győztese szintén a Continental ContiSportContact 5 lett, ezt követte a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, a Dunlop Sport Maxx RT2, a Pirelli P Zero, majd a Falken Azenis FK510.
Az előző évben az Auto Express és a Gute Fahrt magazin tesztelte a 225/45 R17 gumiabroncsokat. Az utóbbi teszt győztese szintén a Continental ContiSportContact 5 lett, ezt követte a Dunlop Sport BluResponse, a Michelin Pilot Sport 3 PS3, a Hankook Ventus S1 evo2, majd a Pirelli P Zero.
A Gute Fahrt tesztjén az első öt helyezést sorrendben a Pirelli Cinturato P7 Blue, a Dunlop SP Sport Maxx RT, a Hankook Ventus S1 evo2, a Goodyear EfficientGrip Performance, majd a Continental ContiSportContact 5 érte el.
Ahogy az eredmények is mutatják, a Continental gumiabroncs nem véletlenül győzőtt az idei ADAC-teszten. A gumiabroncs minőségét bizonyítja az is, hogy a portálunk látogatói által is magas pontszámot ért el.
ADAC-teszt módszertana
Egy ADAC-teszt végső pontszáma az egyes kategóriák eredményeinek összegzéséből jön ki. A nyári abroncsok esetében a legnagyobb hangsúlyt a nedves tapadás kapja, ezt követi a száraz felületen való tapadás (20%) és a kopásállóság (szintén 20%). A legkisebb hangsúlyt az üzemanyag-fogyasztás és a vezetési komfort kapja (10-10%).
Az ADAC pontozási rendszere a sokoldalúságot támogatja, valamint lehetővé teszi, hogy csökkenjen azon abroncsok pontszáma, amelyek ugyan jól teljesítenek a kevésbé fontos kategóriákban, de nem elég hatékonyak a biztonsággal kapcsolatos területeken.
Habár ezen teszteredmények rendkívül hasznos információkat tartalmaznak azok számára, akik új 225/45 R17 nyári abroncs vásárlást terveznek, ajánlott, hogy egyéb forrásokból is táj ékozódjunk. Közzétettük a portálunk látogatóinak véleménye által összeállított R17-es legjobb nyári gumiabroncs listát.